onsdag 7 december 2011

Lista för kommande projekt? Check!

Okej. I ett försök att lära en vuxen hund sitta... Nu är det dags att ta tag i mig själv och det här med att avsluta projekt. Det är något som jag som sagt är sjukt dålig på. Men baby steps är min tanke och tillslut skall jag segra! Och alltså, listor! Älskar listor. Skriver alltid listor och har alltid gjort det nu när jag tänker efter. När jag var yngre brukade jag även rita det jag behövde och speciellt om jag skulle på disco, då ritade jag vad jag skulle ha på mig inför den kommande fredagen.

Jag tänker såhär:

Stickat pannband (eftersom jag avskyr mössfrisyr)
Virkad mobil (till mig själv, för att det är fint)
Sammetsklänning till jul (fick tyget igår, buteljgrönt och skimrande)
Tygväska med tryck (kanske en julklapp?)
Virkad pläd (till syskonbarn)

Okej, allting känns ju ganska rimligt till och med för mig. Förutom pläden. Den räknar jag kommer ta ungefär ett halvår (minst). Men det är ju egentligen rätt bra, i lagom tid till mottagarens ettårsdag (om vi har tur). Blod, svett och tårar med andra ord!

Hejja hejja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar